Marketing vs ingenting

Marketing
Der er mange måder at sælge varer, koncepter, kulturer og områder på. At sælge er noget af det vigtigste for at sikre udvikling af alt fra en kebab-restaurant til en kommune. Forskellen er blot, at for en kebab-restaurant er det kun nogle få, der bliver ramt, hvis salget svigter.
Hvis kommunens salg af services, oplevelser og de ting, som sker i kommunen svigter, kan det være katastrofalt for mange tusinde mennesker.
Marketing og markedsføring lyder dyrt, men man kan starte med at finde ud af, hvad det er, man vil sælge, og så finde den mest effektive vej – både i påvirkning og i forhold til økonomi – således at borgerne føler, der gøres noget for at ændre omverdenens opfattelse samt at handling følger ord.
Temaerne kan være økonomiske interesser, tilflytning, typen af tilflyttere og ikke mindst at skabe nogle erhvervsmuligheder, der tiltrækker virksomheder enten indenlandske eller udenlandske.

Ingenting
At gøre ingenting er det samme som at give op. At kaste penge og andre ressourcer efter forsøg, der ikke er gennemtænkt og ikke har et sigte, der  er mod vækst på de vigtige fronter i Lolland Kommune, er en katastrofe, som det tager år eller årtier at rette op på.
Det har vi oplevet de sidste mange år, hvor man som borger oplever, at man bare venter på at blive sat under administration eller en rigmand kommer med en kæmpe pose penge virker skræmmende. Det første vil være en katastrofe – det sidste ikke en mulighed.


Kalender

maj 2019
M T O T F L S
« jun    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031